DE CITIT ÎN 30 DE SECUNDE |
Cum te evidențiezi printre candidați?
Redactarea detaliată, dar relevantă a CV-ului tău este cheia spre a te evidenția printre aplicanții la un job.
Haideți să vedem cum puteți expune calitățile și experiența eficient, pentru a vă face remarcați și a primi o invitație la interviu.
După ce ai citit și înțeles ce se așteaptă de la tine din anunțul de angajare, în secțiunile Despre Tine și Competențe ale CV-ului tău, te poți descrie în cea mai favorabilă lumină, ținând însă cont ca tot ce scrii să fie adevărat.
Este de preferat ca descrierea sa fie una originală, pentru că recrutorii au ochiul format și pot identifica imediat o descriere copiata de pe internet, care expune doar ceea ce crezi ca vor ei sa vadă/audă. De asemenea, în timpul interviului, un recrutor cu experiență va putea identifica rapid dacă ce scrie în CV-ul tău este și aplicabil sau este realmente despre tine.
Atunci când descrii sincer și convingător ce abilități și competențe ai, câștigi atât tu, cât și angajatorul.
Cred ca nu ai vrea sa obții un job care defapt sa nu îți placă, să nu ți se potrivească și care sa pună o presiune negativă pe tine, nu? Totodată, pe recrutor îl ajută să știe de la început dacă te pliezi pe cerințele postului și dacă ești sau nu compatibil cu așteptările angajatorului, ceea ce vă salvează amândurora timp.
Voi enumera cele mai întâlnite abilități pe care un mare procent din angajatori se asteapta sa îl întâlnească la candidații propuși:
Abilități de comunicare/Soft Skills: Indiferent pentru ce poziție aplici, este de așteptat ca angajatorul sa își dorească să știi să intractionezi, să înțelegi clar informațiile ce îți sunt transmise (în limba română sau limba străină cu care vei lucra), să te exprimi clar, concis, astfel încât să poți da informațiile mai departe într-un mod coerent. Toți angajatorii se așteaptă să știi să te faci înțeles, să scrii corect gramatical, succint, profesional, iar exprimarea ta în mediul profesional sa fie una adecvată.
Abilitățile de management/ leadership: Descrie aici detalii despre echipa ta, numărul de membri, ce aptitudini ai dobândit din poziția de lider, ce te caracterieazia în modul de lucru cu subalternii tăi, capacitatea ta de delegare, de a oferi și de a primi feedback, exemple concrete în care răbdarea, intuiția, empatia sau inteligența ta emoțională au ajutat la sudarea echipei tale.
Abilități de vânzare sau de negociere: Detaliază anumite niveluri de vânzări atinse, lead-uri generate, cum gestionezi relația cu clienții, ce tip de negocieri ai întâlnit, ce plus valoare sau profitabilitate ai adus prin acestea companiei în care lucrezi. Dacă ai ocazia exemplifică în timpul interviului ce tehnici de convingere sau persuasiune ai folosit.
Abilități de adaptare, flexibilitate și proactivitate: Enumerarea lor poate părea ca fiind banala, dar expunerea lor arata angajatorului ca ești o persoana care știe să lucreze în echipă, care are o atitudine pozitivă față de schimbări, față de neprevăzut. Care poate prelua inițiativa și poate aduce plus valoare echipei din care face parte. În timpul interviului poți da exemple precise în care te-au ajutat aceste abilități.
Alte abilități considerate un plus ar fi:
Reziliența: Capacitatea de a face față stresului, perioadelor tensionate sau dificile arată puterea și dorința de a reuși.
Time management: Gestionarea bună a timpului dovedește capacitate de organizare și planificare, ceea ce duce la un mod de lucru inteligent.
Interesul pentru dezvoltare continuă: Această abilitate este una absolut necesară în orice domeniu. Învățarea constantă de lucruri noi și dorința de dezvoltare aduc progres în orice echipa.
Limbi străine: cu cât mai multe, cu atât mai bine, nu-i așa?
Problem solving: Capacitatea de a găsi soluții, de a rezolva conflicte sau de a face față situațiilor tensionate. Dobândirea ei prin experiență de lucru arată că ești capabil sa acționezi în baza unor decizii rapide și înțelepte.
Multitaskingul: capacitatea de a fi implicat în mai multe proiecte în același timp.
Mentoratul: efortul de a da mai departe din cunoștiințele tale.
Creativitatea: Soluțiile creative și neobișnuite și perspectivele noi sunt la mare căutare.
- Abilități organizatorice/ administrative
- Aptitudini de gândire critică/ analitică și inovație
- Atenție la detalii/precizie
- Responsabiliate
Competențe digitale/tehnice – Hard skills: În zilele noastre nu este un avantaj, ci o necesitate să știi să te descurci lucrând pe un calculator.
Deși cei mai mulți angajatori oferă și training, îți va fi mult mai ușor dacă știi deja să folosești internetul, sau să lucrezi în pachetul de programe Microsoft Office (Outlook, Excel, Word etc).
Dacă ești avansat la acest capitol, sau poziția pentru care aplici este care necesită o experiență vastă online, nu minimiza aceste conștiințe și expune-le aici pe toate: programele în care ai lucrat, modulele folosite, limbaje de programare, nivelul de cunoștiinte.
Menționează dacă te pricepi la Social Media, pachetul Google, pachetul Adobe, AutoCad, cercetarea sau analiza datelor, prezentări etc.
Competențele de specialitate: Atunci când vorbim de cunoștiinte foarte specifice, din domenii nișate, este bine sa cântărești dacă trebuie adăugate sau nu. Dacă aplicația ta este exact în acel domeniu, pot fi utile, însă dacă aplici pentru o poziție din alt domeniu de activitate, acestea nu vor fi relevante.
Alte competențe practice la mare căutare:
- Competențe de contabilitate
- Producție sau prelucrare Foto/Video
- Securitatea datelor
- Dezvoltare web
- Design UI/UX /Grafica
- Cloud Computing
- Scriere/redactare
- Marketing / SEO
- Inginerie
- Rezistență fizică
Nu uita că CV-ul este reclama prin care te vinzi în piața muncii. Folosește argumente convingătoare pentru a te face remarcat, ținând cont de cernițele specifice postului pe care îl urmărești. Asigură-te că tot ce scrii este real și demonstrabil, iar la interviu dacă ai ocazia, exemplifică.